Cześć Tobias, od praktykanta do Area Sales Managera DACH. Czy pamiętasz jeszcze swoje początki w firmie Soloplan?
Nadal dobrze pamiętam, jak 9 lat temu zaczynałem jako praktykant w Soloplan GmbH. W tamtym czasie był to staż studencki, po którym złożyłem podanie o praktykę jako pracownik działu systemów IT. Podczas stażu poznałem m.in. dział serwisu, IT, rozwoju oprogramowania, sprzedaży i administracji, jednocześnie przekonując się, co najbardziej mi odpowiada. Pod koniec mojego kształcenia zawodowego zdecydowałem się na pracę w sprzedaży i od tego czasu odpowiadam za obszary sprzedaży w Niemczech, Austrii i Szwajcarii jako Area Sales Manager.
Jak wygląda Twój typowy dzień pracy? Co szczególnie lubisz robić?
Trudno jest konkretnie określić typowy dzień pracy, ponieważ moje przygotowanie jest zróżnicowane i ukierunkowane pod kątem danego klienta, co sprawia, że całość jest bardzo urozmaicona i ekscytująca. W przypadku nowych klientów zwykle pojawiają się nowe wymagania, a nasze możliwości rosną z roku na rok. Niezmiernie cieszy mnie kontakt z klientami i obserwowanie z perspektywy czasu postępów i celów, jakie użytkownicy osiągnęli dzięki wykorzystaniu naszego oprogramowania logistycznego.
Sprzedawaj, sprzedawaj, sprzedawaj! Jeśli chodzi o sprzedaż, wiele osób wyobraża sobie silną presję sukcesu. Jak to jest w Twoim zespole?
Jako zespół mamy wspólny cel i aby go osiągnąć wspieramy się wzajemnie, również we wszystkich naszych oddziałach. Oczywiście aktywność sprzedażową można mierzyć na podstawie wyników sprzedaży i każdy ma swoje indywidualne cele, ale praca zespołowa jest dla nas nadal bardzo ważna. Wspólnie wyjeżdżamy na spotkania, szkolimy się wewnętrznie i zewnętrznie, aby stale się rozwijać, a także uczyć się od siebie nawzajem. Oferujemy bardzo dobry i popularny produkt, co z pewnością przyczynia się do naszego sukcesu.
Najbardziej nowoczesne wyposażenie i słoneczny taras na dachu. Co jeszcze ma do zaoferowania Soloplan jako pracodawca?
Oprócz nowoczesnego wyposażenia Soloplan charakteryzuje się przede wszystkim przyjemną atmosferą oraz optymalnymi warunkami pracy. Duży nacisk kładzie się na sprzęt i środowisko pracy. Mamy przykładowo możliwość pracy w dużych, otwartych biurach, w biurach indywidualnych albo specjalnych – przeznaczonych do pracy w ciszy. Soloplan zapewnia doskonałą opiekę zarówno swoim klientom, jak i pracownikom, a ponadto pracownicy mają możliwość uczestniczenia w cyklicznych imprezach zespołowych.
Dlaczego młodzi ludzie powinni robić karierę w IT?
Zadawałem sobie to samo pytanie, kiedy byłem studentem, przed rozpoczęciem praktyki zawodowej. To, co od lat okupuje cały świat, to cyfryzacja i prawie żadna firma nie może jej uniknąć, a w IT zawsze jest coś nowego, czyli zadania, o których trzeba myśleć. Ekscytujące są również nowe technologie, takie jak wirtualna rzeczywistość, sztuczna inteligencja czy sterowane głosem systemy telematyczne. Branża nieustannie się zmienia i rozwija, ale jest to branża przyszłościowa, w tym praca na stanowisku administratora systemów IT czy informatyka, która była dla mnie wtedy decydująca.
Ty też chciałbyś zostać częścią Soloplanu?
Zapraszamy do zapoznania się z naszymi otwartymi stanowiskami – czekamy na Twoją aplikację!
Wraz z naszymi jubilatami świętujemy ich długoletnią przynależność do naszego zespołu i gratulujemy im dziesięcio-, oraz dwudziestoletniej pracy w Soloplan GmbH.
W ubiegły piątek kilka naszych koleżanek i kolegów świętowało swój wieloletni jubileusz. Z tej okazji w ten słoneczny dzień, na dziedzińcu kompleksu Soloplan City zorganizowany został poczęstunek z bawarskimi przekąskami.
Wśród tegorocznych jubilatów znajdują się pracownicy działu rozwoju oprogramowania, zarządzania projektami i telemarketingu. Czy to po studiach, po stażu lub pracy dyplomowej, niektórzy nawet z Würzburga trafili do firmy Soloplan i pozostali lojalni do dnia dzisiejszego.
„Praca zespołowa, zaangażowanie, duch innowacji oraz kompetencje zawodowe i empatia najlepiej opisują naszych jubilatów. Jestem bardzo dumny i wdzięczny za to, że mamy ich w naszym zespole i cieszę się na dalsze lata naszej współpracy” – Wolfgang Heidl, CEO Soloplan GmbH
Gratulujemy naszym jubilatom!
Sukces naszego przedsiębiorstwa zawdzięczamy przede wszystkim naszym pracownikom oraz ich indywidualnym osiągnięciom. Stale poszukujemy osób, które przeknonują swoim talentem oraz pasją do wykonywanej pracy. Kluczowym miernikiem sukcesu jest chęć osiągnięcia postępu, zwłaszcza w pracy w teamie. Aspekt socjalny (50%) odgrywa w naszym przedsiębiorstwie równie dużą rolę jak doświadczenie zawodowe (50%). Przekładając powyższe na nasze procesy rekrutacyjne oznacza to przede wszystkim, że kandydat, który w stu procentach odpowiada naszym wymaganiom pod względem doświadczenia oraz wykształcenia, jednak nie będzie pasował pod względem socjalnym do naszego teamu, nie otrzyma szansy rozwoju w naszym przedsiębiorstwie. Osobiści bardzo skrupulatnie weryfikuję podczas rozmów rekrutacyjnych, czy dany kandydat będzie odpowiedni do danego teamu. Dodatkowo zostaje u nas przeprowadzany test kwalifikacyjny przez leadera teamu, czyli bezpośredniego przełożonego nowego pracownika. Odpowiedzialność za wybór odpowiedniego kandydata przekładam tym samym na poszczególne działy, gdyż w końcowym efekcie to tam nowy pracownik będzie codziennie sprawował swoje obowiązki.
Problem brakujących specjalistów nurtuje wiele przedsiębiorstw, jakie czynności podejmuje firma Soloplan aby znaleźć wykwalifikowanych pracowników?
Myślę, że problem brakujących specjalistów nurtuje w dzisiejszych czasach każdego dyrektora zarządzającego. Niezbędne jest spore doświadczenie w rekrutacji, aby dostrzec odpowiednie doświadczenie oraz kwalifikacje śledząc aplikacje. Wpływające do naszego przedsiębiorstwa aplikacje zostają przez nas intensywnie analizowane, nie tylko pod kątem aplikacji na dane stanowisko, ale również w kontekście generalnego zatrudnienia w naszym przedsiębiorstwie. Oznacza to, kwalifikacje osoby aplikującej na stanowisko programisty mogą znacznie lepiej pasować do działu zarządzania jakością, do działu serwisu, czy też do działu zarządzania projektami. W tym kontekście przedstawiamy kandydatom podczas procesu rekrutacyjnego na czym dokładnie polega praca w innych działach oraz omawiamy alternatywy zatrudnienia wspólnie z kandydatem.
Aplikacja kandydata przekonała, pierwszy krok do zdobycia wymarzonej pracy został poczyniony – jak zatem przebiega rozmowa rekrutacyjna w Soloplanie?
Zakładamy, że rozmowa rekrutacyjna to nie wywiad z kandydatem. Zależy nam na prowadzeniu aktywnego dialogu, w którym obie strony otrzymają szansę wzajemnego poznania się. Zwykle rozpoczynamy (więcej…)
Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak wygląda nasz nowy budynek firmy od wewnątrz?
Dzięki wirtualnemu zwiedzaniu 360 ° możesz swobodnie poruszać się po całym budynku biurowym i patrzeć za kulisy. Podczas wirtualnego spaceru poznasz wszystkie nasze działy i produkty.
Jako jeden z głównych dostawców oprogramowania logistycznego posiadamy własny dział programowania. To nasz zespół wykwalifikowanych developerów dba o ciągły rozwój CarLo, pracując przy tym na takich środowiskach jak: Visual Studio z ReSharper, .NET oraz ASP.NET. Nasz Workflow oparty jest na Continuous Integration, automatycznym przeprowadzaniu Unit-Testów oraz ciągłą analizę Codu.
W zakres administracji naszej firmy wchodzą następujące działy: księgowość, controlling, rachunkowość, marketing i komunikacja, dział prawny, Front Office, Facility Management oraz Human Resources. To właśnie dział administracji zajmuje się wewnętrznymi sprawami firmy oraz zapewnia transparentność wszystkich procesów.
Kładą duży nacisk na ciągły rozwój i polepszanie kompetencji, strategiczne myślenie oraz działanie, jak również świadczenie usług na najwyższym poziomie.
Pracownicy naszego działu sprzedaży są odpowiedzialni za pozyskiwanie nowych klientów oraz nawiązywanie oraz utrzymywanie z nimi trwałych relacji biznesowych. Posiadając rozległą wiedzę na temat rynku oraz dostawców oprogramowania logistycznego, są w stanie zaprezentować funkcjonalność CarLo w taki sposób, by wyjść naprzeciw oczekiwaniom każdego potencjalnego Klienta. Nasz dział sprzedaży działa w 5 oddziałach: w Kempten (główna siedziba), Katowicach, Dreźnie (Niemcy), Francja oraz Johannesburg (Republice Południowej Afryki). Do każdego Klienta podchodzą indywidualnie, a dzięki dokładnej analizie potrzeb danego przedsiębiorstwa, są w stanie zaprezentować najlepsze rozwiązania, jakie oferuje CarLo.
Dzial Produktmanagementu odpowiedziany jest za bezpośrednie dopasowanie naszego oprogramowania do potrzeb Klientów, tak by sprostać wszystkim ich oczekiwaniom oraz wyzwaniu, jakie stanowi odwzorowanie wszystkich procesów danego przedsiębiorstwa. We współpracy z naszym działem programistów oraz bezpośredniemu kontaktowi z Użytkownikami są w stanie zrozumieć, a następnie wypracować najlepsze rozwiązania, korzystając przy tym ze wszystkich innowacji, które oferuje CarLo.
To właśnie dział Projektmanagementu jest odpowiedzialny za wdrażanie nowych oraz opiekę nad obecnymi klientami – od pierwszego spotkania poprzez przeprowadzanie intensywnych workshopów, aż po realizację najbardziej wymagających zleceń, mających na celu dopasowanie naszego systemu do indywidualnych potrzeb Klientów. Intensywna i wzajemna współpraca zarówno w języku niemieckim, jak i w angielskim, pozwala na realizowanie nawet najbardziej wymagających projektów, a także oferowanie optymalnych rozwiązań dla każdego Klienta.
Pracownicy tego działu są odpowiedzialni za dokładne testowanie wdrażanych przez nas systemów, kładąc szczególny nacisk na Logistik-ERP-System Carlo. W zakres ich obowiązków wchodzi także optymalizacja działania programu jak również uzupełnianie bazy wiedzy Carlo. Podczas testów zwracają uwagę m.in. na takie czynniki działania systemu jak jego funkcjonalność, intuicyjna obsługa, kompatybilność z innymi aplikacjami i wiele więcej.
Nasz serwis IT liczy 44 pracowników i wspiera ponad 20000 użytkowników CarLo na całym świecie. Pracownicy działu serwisu wspierają naszych klientów zarówno w ramach szkoleń w Twojej firmie, jak również online – poprzez zdalną kontrolę, droga mailową lub telefonicznie. Do ich obowiązków należy także przeprowadzanie instalacji/aktualizacji naszego oprogramowania bezpośrednio u klienta.
Każdy proces rekrutacyjny jest inny. Oto kilka przydatnych informacji, abyś wiedział czego się spodziewać oraz jakie są nasze oczekiwania:
Rozmowa kwalifikacyjna trwa z reguły od 1,5 do 2 godzin. Istnieje także możliwość przeprowadzenia rozmowy przez Skype, w przypadkach, gdy czas dojazdu przekracza zakładany czas rozmowy. Rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza nasz dział HR, kierownik działu, na który aplikujesz, a często także członkowie zarządu firmy. Każdy kandydat otrzymuje zadanie, na podstawie którego będziemy mogli ocenić dotychczasowe doświadczenie zawodowe w danej dziedzinie. Kolejnym etapem rekrutacji jest wizyta w Kempten w ramach dni próbnych, podczas których kandydat ma okazję zapoznać się z działem oraz stanowiskiem, na które aplikuje. W ciągu dwóch tygodni od wizyty poinformujemy Cię o wyniku rekrutacji.
Z nami początki będą łatwe. Dbamy o to, by nowi członkowie zespołu czuli się u nas komfortowo od pierwszego dnia pracy:
Pierwszego dnia otrzymasz szczegółowy plan wdrożeniowy, a wsparcia podczas pierwszych tygodni pracy będzie udzielał Ci Twój indywidualny opiekun. Zapoznamy Cię także ze wszystkimi działami w naszej firmie, zgodnie z zakresem Twoich obowiązków. Aby lepiej zapoznać się z naszymi produktami, dajemy Ci także możliwość wizyty u klienta, zarówno w ramach prezentacji naszego oprogramowania, jak i celem przeprowadzenia jego pierwszej instalacji. Ponadto weźmiesz udział w Akademii Soloplan, podczas której zapoznasz się z funkcjonalnością oprogramowania CarLo.
Na chwilę obecną nie planujemy żadnych terminów.
W ramach naszego Laboratorium Innowacji, wraz ze studentami Wyższej Szkoły w Kempten, przeprowadzamy badania wpływu digitalizacji na branżę logistyczną.
Tematyka naszych badań to między innymi:
Machine Learning
Sztuczna Inteligencja
Natural language processing
Big Data
oraz wiele innych
Dzięki fachowemu i finansowemu wsparciu udzielonemu przez firmę Soloplan GmbH, na wydziale informatyki powstał nowy projekt badawczy, który uczelnia będzie prowadziła przez najbliższe dwa lata.
Pod nazwą „Soloplan Innovation Lab“ odbywać się będzie partnerska współpraca w dziedzinie badań i rozwoju nowych technologii oraz ich wpływu na logistykę w transporcie, w celu opracowania innowacyjnych koncepcji i metod pracy.
Po raz kolejny poszukujemy wsparcia na semestr zimowy 2019.
W przypadku zainteresowania zapraszamy do kontaktu telefonicznego pod numerem 0831/574070 lub mailowo na adres: topjobs@soloplan.de
Help us help you better! Feel free to leave us any additional feedback.